tag:blogger.com,1999:blog-595100310069871768.post4546756784286711067..comments2024-03-16T08:48:59.219+03:00Comments on Tülay GÜRDAL: Beraberce İç Dünyamızı Sorgulayalım...Tülay GÜRDALhttp://www.blogger.com/profile/00964887738503060828noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-595100310069871768.post-6364976214828954712009-07-22T12:46:50.330+03:002009-07-22T12:46:50.330+03:00Merhaba.yazınızı çok anlamlı buldum .Kendi iç düny...Merhaba.yazınızı çok anlamlı buldum .Kendi iç dünyamızı sorgulayabileceğimiz çok özel günlerdeyiz.Bu özel vede kıymatli olan mmübarek aylarımız tüm islam alemine hayırlı olsun.Tüm ibadetlerimizin kabul olması dileğiyle.saygılarımla DİLEK DOĞRUAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-595100310069871768.post-44205938576777757782009-07-20T13:06:23.841+03:002009-07-20T13:06:23.841+03:00Bu gece Miraç Kandili
Bu gece İslâm âleminin çoğ...Bu gece Miraç Kandili<br /><br /><br />Bu gece İslâm âleminin çoğunluğunda Miraç Kandili olarak kutlanmaktadır. Gerçi Kur’ân-ı Kerim’de Kur’ân’ın inmeye başladığı Kadir Gecesi ile Fecr Suresi’nin baş tarafında (2. ayet) üstüne and içilen zilhicce ayının ilk on gecesinden başka herhangi bir gecenin kudsiyetine veya kutlanacağına dair bir işaret yoktur. Hz. Peygamber de herhangi bir geceyi, şu gece, bu gece diye kutlamamış, her gece yaptığı ibadeti yapmayı sürdürmüştür. Müzzemmil Suresi’nde buyurulduğu üzere Peygamberimiz, her gecenin üçte ikisini ya da en azından üçte birini ibadetle geçirirdi. İbadet insanı olgunlaştırır, ruhunu kötü düşüncelerden arındırır, Allah’a yaklaştırır. Zaten kulun ruhunu arındırmayan, ahlakını düzeltmeyen kimsenin yaptığı ibadet, gerçekte ibadet sayılmaz. Çünkü Kur’ân, namazın insanı kötülüklerden alıkoyduğunu, Allah’ı anmanın ruhta büyük etki yapacağını vurgular. Aslında ibadet sadece namaz kılmaktan, oruç tutmaktan ibaret değildir. Allah’ın iradesine, insanın yaratılış amacına uygun her hareket ibadet sayılır. Çünkü ibadetin anlamı kulluktur. Allah’ın, istediği biçimde yaşamak, O’na kulluktan başka bir şey değildir.<br /><br />Miraç olayının gerçek zamanı belli değildir. Bir hadise göre olay, Hz. Peygamber Kabe’de Hacer-i Esved’in yanında uykuyla uyanıklık arasında bir durumdayken, bir başka rivayete göre de amcası kızı Ümmü Hani’in evindeyken cereyan etmiştir. Enes ibn Malik’in rivayetine göre olay, Peygamber Mescid-i Haram’da uyurken vuku bulmuştur. Kendileri henüz peygamberlikle görevlendirilmeden, uyku esnasında iki melek gelip onun kalbini yıkamış, içini hikmet ve imanla doldurmuş, göklere çıkarmış, çeşitli peygamberlerin ruhlarıyla görüştürmüş sonra çok yüce makamlara eriştirmiş hatta başka bir rivayete göre Peygamber bizzat Allah’ın huzuruna çıkma şerefine ermiştir. <br /><br />Ancak miraç rivayetleri arasına çok sokuşturmalar olmuştur. Necm Suresi’nde anlatılan, vahiy meleğinin Peygamber’e yaklaşması olayı, Allah’ın Peygamber’e yaklaşması şekline dönüştürülmüş ve hâşâ önce 50 vakit olarak farz kılınan namazın, âdeta pazarlığı düşündüren tekrar tekrar Cenabı Hakk’a başvurular sonunda 5 vakte indirildiği şeklindeki bir anlatım, miraç olayına monte edilmiştir. Kur’ân’da böyle şeylere en ufak bir işaret yoktur. Cenabı Hak kullarının yapamayacağı bir şeyi emretmez (Bakara: 286). Geceniz mübarek, ibadetiniz makbul olsun. Süleymen ATEŞ / Vatan Gazetesi 19 Temmuz 2009Tülay GÜRDALhttps://www.blogger.com/profile/00964887738503060828noreply@blogger.com